Ert-Eberdt Agnieszka, Uczenie się jako kompetencja

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2022/2/6
Autor:
Rodzaj: artykuł

Uczenie się jako kompetencja

Pandemia COVID-19 w połączeniu z postępującą automatyzacją procesów, przyspieszającą cyfryzacją oraz zmianami demograficznymi zdecydowanie zmieniły krajobraz rynku pracy na całym świecie. Zgodnie z raportem Światowego Forum Ekonomicznego pracodawcy przewidują, że do 2025 r. role zastępowalne przez technologię będą stanowiły już tylko 9 proc. siły roboczej (spadek o 6,4 proc.), a nowe i zwiększające udział w rynku pracy role – 13,5 proc. siły roboczej (wzrost o 5,7 proc.). Oznacza to, że przez najbliższe lata luki kompetencyjne pracowników będą wysokie.

Pozyskiwanie nowych kompetencji i ich rozwój to wymóg naszych czasów. Uczenie się jest kluczową kompetencją, rozwijanie jej powinno być priorytetem pracodawców. Samoedukacja jest jednym ze sposobów dostosowania się do realiów rynku pracy i ma zastosowanie we wszystkich sposobach uczenia się w miejscu pracy:

formalna edukacja – nauka prowadząca do uzyskania formalnych kwalifikacji potwierdzonych uznawanymi certyfikatami. Pracownicy...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX