Lisowska Anna, Spotkania jeden na jeden

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/7/30-31
Autor:
Rodzaj: artykuł

Spotkania jeden na jeden

W teorii i praktyce ocena pracowników najczęściej rozumiana jest jako zorganizowany system okresowego rankingowania pracowników na podstawie ustalonych wcześniej kryteriów. W wielkim skrócie wygląda to następująco. Z początkiem roku pracownik, bazując głównie na swojej intuicji, wymyśla cele osobiste, które będzie realizował w danym roku i które są zbieżne z celami biznesowymi firmy. Następnie omawia je z szefem, a za pół roku lub za rok spotykają się znowu, rozmawiają o efektach pracy i oceniają wydajność w skali, załóżmy – od 1 do 5, w poszczególnych kategoriach, powiedzmy – od A do E. Wszystko to odbywa się w ściśle określonych ramach czasowych. Organizacje oczekują, że dane, które uda im się zebrać na temat pracowników, stworzą pełen obraz zasobów ludzkich oraz dostarczą informacji, które przydadzą się do rozwijania wielu innych procesów w firmie, takich jak: zarządzanie talentami, budowanie ścieżek karier, planowanie szkoleń, planowanie awansów, przyznawanie premii itd.

Jasna ocena...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX