Firlus Jakub Grzegorz, Woś Tadeusz, Reguły eliminowania dwutorowości kontroli ostatecznych decyzji administracyjnych - krytyczna analiza wyroku NSA z 9.10.2013 r., II FSK 2497/13
Reguły eliminowania dwutorowości kontroli ostatecznych decyzji administracyjnych - krytyczna analiza wyroku NSA z 9.10.2013 r., II FSK 2497/13
wyrok NSA z 9.10.2013 r. (II FSK 2497/13)
1. Zjawisko dwutorowości kontroli działalności administracji publicznej stanowi niepożądaną konsekwencję systemowego współistnienia szerokiego katalogu środków prawnych , umożliwiających osiągnięcie identycznego celu bezpośredniego czynności zaskarżenia , jakim jest wyeliminowanie z obrotu prawnego aktu konkretyzacji normy prawa administracyjnego materialnego, w tym w szczególności decyzji administracyjnej, która uzyskała przymiot ostateczności w administracyjnym postępowaniu jurysdykcyjnym. Istnienie obok siebie dwu nadzwyczajnych dróg kontroli – wewnątrzadministracyjnej i sądowej – powodowane jest przede wszystkim normatywną łącznością pomiędzy postępowaniem administracyjnym jurysdykcyjnym a postępowaniem sądowoadministracyjnym. Ów – normatywnie zadekretowany – zbieg uprawnień kontrolnych organów administracyjnych i sądu administracyjnego w odniesieniu do ostatecznych aktów administracji publicznej, w szczególności decyzji...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX