Gawłowski Robert, Rec.: E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Warszawa 2016

Artykuły
Opublikowano: ST 2016/11/83-84
Autor:
Rodzaj: recenzja

Rec.: E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Warszawa 2016

Marki produktów, usług oraz miejsc stały się powszechnymi narzędziami stosowanymi w procesie sprzedaży. Ich funkcjonowanie można dostrzec w niemalże każdej dziedzinie życia: ekonomicznej, społecznej, kulturalnej czy nawet sportowej. Nic zatem dziwnego, że stały się obecnie powszechne także w działaniach promocyjnych miast i regionów. Samorządy, podobnie jak marki komercyjne, rywalizują o turystów, inwestorów, studentów, specjalistów, a ostatnio także o mieszkańców. W działaniach władz samorządowych można dostrzec coraz większe zaangażowanie finansowe, jak również profesjonalizm na rzecz walki o odczucia pożądanych grup docelowych. Okoliczności te powodują wzrost zainteresowania ze strony środowisk naukowych badaniami dotyczącymi takich zagadnień, jak wizerunek, tożsamość, osobowość i promocja miast. W związku z tym, że są to kategorie analizowane głównie z perspektywy nauk o zarządzaniu oraz marketingu, naukowcy właśnie z tych dziedzin nauki podejmowali w ostatnim czasie najwięcej...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX