Sidor-Rządkowska Małgorzata, Po pierwsze - nie szkodzić

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/11/94
Autor:
Rodzaj: artykuł

Po pierwsze - nie szkodzić

Coraz popularniejszy w wielu firmach staje się tzw. coaching wewnętrzny – prowadzony przez specjalnie przeszkolone, zatrudnione w przedsiębiorstwie osoby. Budzi on jednak sporo kontrowersji. Czy słusznie?

Wśród szans stwarzanych przez tę formę wspierania rozwoju należy wymienić:

głębsze osadzenie coachingu w realiach organizacji. Coach wewnętrzny jako pracownik firmy lepiej rozumie problemy klienta związane z funkcjonowaniem w ramach danego przedsiębiorstwa; coach wewnętrzny jest zazwyczaj w większym stopniu niż zewnętrzny nastawiony na wspieranie klientów w rozwiązywaniu konkretnych problemów zawodowych;

możliwość bardziej harmonijnego połączenia coachingu z innymi formami rozwoju pracowników, przede wszystkim programami szkoleniowymi. Wsparcie szkoleń programami coachingu wewnętrznego ułatwia przeniesienie wiedzy zdobytej na szkoleniu do realiów codziennej pracy, sprzyjając tworzeniu uczącej się organizacji;

niższe (w porównaniu z coachingiem zewnętrznym) koszty. Korzyść tę trzeba...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX