Siwicki Maciej, Ochrona konsumentów i odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez wirtualnych asystentów (wybrane zagadnienia)

Artykuły
Opublikowano: PiP 2021/2/108-122
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ochrona konsumentów i odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez wirtualnych asystentów (wybrane zagadnienia)

1. Uwagi wstępne. Programy komputerowe nazywane wirtualnymi asystentami lub też chatbotami mają, dzięki zastosowaniu rozwiązań symulujących rozmowę między ludźmi, zrewolucjonizować komunikację interpersonalną. Obecnie wykorzystywane są m.in. do obsługi klientów, zapewnienia wsparcia technicznego, przedstawiania informacji handlowych, uzyskania informacji od konsumentów czy sprzedaży towarów i usług. Powoduje to pojawienie się licznych problemów prawnych związanych z określeniem zasad odpowiedzialności dostawców usług świadczonych przy ich użyciu czy też ochrony konsumenta.

Rozwojowi sztucznej inteligencji zawsze towarzyszyło duże społeczne zainteresowanie i fascynacja każdą związaną z nią nowością. Błyskawiczny postęp technologiczny na przestrzeni ostatnich kilku lat spowodował, że to, co było dla wielu autorów powieści i scenarzystów filmów science-fictionodległą przyszłością, staje się dla nas codziennością. Elementy sztucznej inteligencji można odnaleźć w samochodach, które za...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX