Ambroziewicz Maciej, Niezwłoczne zawiadomienie
Niezwłoczne zawiadomienie
Jaka jest definicja ciężkiego wypadku przy pracy? Czy podejrzenie, że zdarzenie było ciężkim wypadkiem przy pracy, wystarcza, aby zawiadomić o nim inspektora pracy i prokuratora?
W myśl art. 234 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.) – dalej k.p., w razie wypadku przy pracy pracodawca ma obowiązek podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalić w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyny wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom. Ponadto, zgodnie z art. 234 § 2 k.p., pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy.
Pojęcie ciężkiego wypadku przy pracy zostało...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX