Majdrowicz-Dmitrzak Magdalena, Michalec Aniela, Nadzór regionalnych izb obrachunkowych nad uchwałami budżetowymi jednostek samorządu terytorialnego na 2007 rok, cz. II

Artykuły
Opublikowano: FK 2007/11/49-64
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Nadzór regionalnych izb obrachunkowych nad uchwałami budżetowymi jednostek samorządu terytorialnego na 2007 rok, cz. II

Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego (JST) w roku budżetowym, dlatego jest istotne, aby jej treść wypełniała dyspozycje wynikające z obowiązujących norm prawnych. Spojrzenie na uchwały budżetowe przez pryzmat nieprawidłowości stwierdzonych przez kolegia izb, w naszej ocenie, może skutecznie zapobiec powielaniu błędów w przyszłości. Niniejsze opracowanie odnosi się do zagadnień określających m.in. planowanie deficytu, limitu zobowiązań, dotacji z budżetu, upoważnień itd.

1.Szczegółowe ustalenia wyników nadzoru

1.1.Planowanie deficytu - nadwyżki oraz przychodów i rozchodów

Przepisy ustawy o finansach pubicznych (u.f.p.) podobnie jak i ustawy ustrojowe dopuszczają możliwość uchwalenia budżetu z deficytem. Jednak w uchwale budżetowej należy wskazać źródła pokrycia deficytu. Zgodnie z przepisem art. 168 ust. 2 u.f.p., deficyt budżetu jednostki samorządu terytorialnego może być sfinansowany przychodami pochodzącymi z:

-

sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego na zasadach określonych w ustawieo...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX