Majdrowicz-Dmitrzak Magdalena, Michalec Aniela, Nadzór regionalnych izb obrachunkowych nad uchwałami budżetowymi jednostek samorządu terytorialnego na 2007 rok, cz. II
Nadzór regionalnych izb obrachunkowych nad uchwałami budżetowymi jednostek samorządu terytorialnego na 2007 rok, cz. II
Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego (JST) w roku budżetowym, dlatego jest istotne, aby jej treść wypełniała dyspozycje wynikające z obowiązujących norm prawnych. Spojrzenie na uchwały budżetowe przez pryzmat nieprawidłowości stwierdzonych przez kolegia izb, w naszej ocenie, może skutecznie zapobiec powielaniu błędów w przyszłości. Niniejsze opracowanie odnosi się do zagadnień określających m.in. planowanie deficytu, limitu zobowiązań, dotacji z budżetu, upoważnień itd.
1.Szczegółowe ustalenia wyników nadzoru
1.1.Planowanie deficytu - nadwyżki oraz przychodów i rozchodów
Przepisy ustawy o finansach pubicznych (u.f.p.) podobnie jak i ustawy ustrojowe dopuszczają możliwość uchwalenia budżetu z deficytem. Jednak w uchwale budżetowej należy wskazać źródła pokrycia deficytu. Zgodnie z przepisem art. 168 ust. 2 u.f.p., deficyt budżetu jednostki samorządu terytorialnego może być sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego na zasadach określonych w ustawieo...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX