Sidor-Rządkowska Małgorzata, Mentoring niejedno ma imię

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/5/31
Autor:
Rodzaj: artykuł

Mentoring niejedno ma imię

W ostatnich latach obserwujemy rosnącą popularność programów mentoringowych. Coraz powszechniejsza staje się świadomość, iż to bardzo skuteczna forma wspierania rozwoju jednostek i zespołów. Mentoring stosowany w firmach nazywany jest niekiedy mentoringiem korporacyjnym. Oprócz tego wyróżnia się wiele innych rodzajów mentoringu. Wymienić tu warto zwłaszcza:

mentoring branżowy – mentor powoływany jest przez organizacje zawodowe w celu wspierania kandydata pragnącego uzyskać lub podwyższyć określone kwalifikacje;

mentoring społeczny – przeznaczony dla osób znajdujących się w trudnym położeniu życiowym; jego cel to przełamywanie barier wynikających m.in. z sytuacji rodzinnej, niepełnosprawności czy bezrobocia;

mentoring edukacyjny, w tym zwłaszcza mentoring akademicki – jego celem jest uzupełnianie bezosobowych, masowych form kształcenia relacją mistrz – uczeń; rozwój tej formy mentoringu może stać się ważnym krokiem w kierunku dopasowywania kwalifikacji absolwentów do potrzeb rynku...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX