Derlacka Magdalena, Etyka z ludzką twarzą

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/9/36-37
Autor:
Rodzaj: artykuł

Etyka z ludzką twarzą

W wielu przypadkach świat biznesu staje się coraz bardziej jednorodny. Firmy oferują usługi i produkty, które są porównywalne w zakresie nie tylko jakości czy dostępności, lecz także ceny. Powoduje to, że z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorstw chce budować swoją przewagę konkurencyjną, a przez to także swoją wartość, w oparciu o wysoką etykę relacji biznesowych i pracowniczych. Co najważniejsze, wzrost świadomości potrzeby tego typu działań – uzupełniony merytoryczną dyskusją i promocją najlepszych praktyk w tym zakresie – to najlepszy sposób podwyższania standardów etycznych w polskim krajobrazie gospodarczym.

Stare chińskie przysłowie mówi, że jeśli każdy otrzyma swoje, diabeł nie otrzyma nic. Te słowa mogłyby stać się fundamentem definicji dobrego interesu. Interesu, który od samego początku zakłada osiągnięcie korzyści przez każdą ze stron. Ale trudno mówić o jakimkolwiek dobrym interesie w sytuacji, w której partnerzy jedynie deklarują postawy oparte na społecznie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX