Krzyżak Monika, Badania kwestionariuszowe adresatów działań promocyjnych gminy na przykładzie gminy Milówka

Artykuły
Opublikowano: ST 2006/9/48-54
Autor:
Rodzaj: artykuł

Badania kwestionariuszowe adresatów działań promocyjnych gminy na przykładzie gminy Milówka

Cele i uczestnicy działań promocyjnych gminy

Reforma administracji publicznej w Polsce przyniosła decentralizację władzy oraz wzmocnienie demokracji lokalnej. Z jednej strony daje to gminom autonomię i swobodę decydowania, a z drugiej stwarza między nimi konkurencję. Zintegrowany zespół instrumentów i działań marketingowych mający na celu wzrost konkurencyjności wyodrębnionej, zagospodarowanej przestrzeni jest określany w literaturze jako marketing miejsca (place marketing) lub marketing terytorialny. W tym także znaczeniu marketing miejsca jest narzędziem w zarządzaniu rozwojem jednostki terytorialnej .

Istotnym instrumentem działań marketingu terytorialnego jest promocja. Do głównych celów promocji gminy należą :

·

informowanie o istnieniu gminy, jej położeniu (lokalizacji), dostępności komunikacyjnej, zasobach i atrakcjach,

·

przekonywanie o zaletach przedstawianej przez gminę oferty poprzez wskazanie wyjątkowych korzyści związanych z jej nabyciem,

·

korzystne przedstawienie własnej oferty na tle podobnych ofert innych gmin (lub...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX