Czy czas dowiezienia wyrobów do klienta realizowane na polecenie pracodawcy po godzinach pracy powinno zostać zaliczone do czasu pracy pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 4 grudnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik zatrudniony na stanowisku specjalisty ds. handlowych, świadczący pracę w siedzibie firmy okazjonalnie dostaje polecenia służbowe dowiezienia wyrobów do klienta (nie jest to przedstawiciel handlowy, pracuje stacjonarnie w biurze). Zazwyczaj są to sytuacje awaryjne, gdy nie ma już możliwości dostarczenia wyrobów na czas przez firmę kurierską. Pracuje poniedziałek - piątek w godzinach 8:00 - 16:00 (pora nocna w firmie to godziny 6:00 - 22:00). We wtorek przychodzi do pracy na 8:00, o 14:00 dostaje polecenie wyjazdu, o 14:30 rusza w drogę samochodem prywatnym przeznaczonym do celów służbowych. Do klienta dojeżdża na godz. 19:00, zostawia wyroby na magazynie i rusza w drogę powrotną. Do miejsca zamieszkania dociera na godzinę 23:30.

Czy czas spędzony w podróży jest czasem pracy?

Jak powinna być rozliczona ta delegacja pod kątem ewidencji czasu pracy?

Na którą godzinę pracownik powinien następnego dnia stawić się do pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX