W oparciu o jakie przepisy organ powinien podjąć czynności w związku z pismem od właściciela terenu o wypowiedzeniu umowy dzierżawy podmiotowi, któremu wydano decyzję na zbieranie odpadów?
PYTANIE
Podmiotowi została wydana decyzja na zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne. Złożył wniosek o zmianę zezwolenia na zbieranie odpadów zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) - dalej u.z.u.o. Postępowanie jest w trakcie, jeszcze przed dokonaniem kontroli przez WIOŚ z udziałem przedstawicieli starosty (art. 41a ust. 1 pkt 1 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2021 r. poz. 779) – dalej u.o.). Do urzędu wpłynęło pismo od właściciela terenu o wypowiedzeniu umowy dzierżawy podmiotowi, któremu wydano decyzję na zbieranie odpadów. Poinformowano jednocześnie, że podmiot nie wywiązał się z umowy dzierżawy - ze zobowiązania z niej wynikającego - tzn. nie uprzątnął terenu ze wszystkich pozostawionych tam odpadów. Odpady magazynowano na placu w miejscu do tego nieprzeznaczonym (wydana decyzja określa halę jako miejsce zbierania odpadów).
Jakie czynności i w jakiej kolejności powinny zostać podjęte?
Który organ powinien podjąć czynności?
W oparciu o jakie przepisy prawa?
Mile widziane orzeczenia sądów.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX