W którym momencie samochód powinien zostać wyksięgowany z ewidencji środków trwałych, a w którym całkowicie zlikwidowany?
PYTANIE
Szkoda całkowita w samochodzie służbowym całkowicie zamortyzowanym:
1) 25.05.2021 - zgłoszenie szkody,
2) 02.06.2021 - decyzja TU o całkowitej szkodzie, w tym: należne odszkodowanie 1850 zł, wartość pozostałości 4450 zł,
3) 04.06.2021 - wpływ odszkodowania na konto firmy, w kwocie 1850 zł,
4) 23.07.2021 - podpisanie umowy z pośrednikiem na odbiór samochodu i wystawienie go na licytacji internetowej,
5) 30.07.2021 - wystawienie faktury na sprzedaż samochodu za 2460,98 zł netto (3027 zł brutto), dla firmy która wylicytowała samochód,
6) 30.07.2021 - wpływ pozostałości na konto firmy, w kwocie 4450 zł,
7) 17.08.2021 - zwrot z TU niewykorzystanej składki z polisy, w kwocie 436,95 zł,
8) 02.09.2021 - decyzja TU (na nasze pismo odwoławcze) o dopłacie odszkodowania, w kwocie 956 zł,
9) 03.09.2021 - wpływ na konto firmy, kwoty dodatkowego odszkodowania w wysokości 956 zł.
Proszę o przedstawienie prawidłowego zaksięgowania ww. zdarzeń.
W którym momencie samochód powinien zostać wyksięgowany z ewidencji środków trwałych, a w którym całkowicie zlikwidowany?
W którym momencie powinniśmy przestać aktywować koszty ubezpieczenia samochodu, czy w dniu szkody, czy w dniu sprzedaży?
Którą płatność należy zaksięgować jako zapłatę od firmy, która zlicytowała samochód, ponieważ firma tą kwotę za samochód zapłaciła pośrednikowi, a my dostaliśmy tylko wartość pozostałości od ubezpieczyciela?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX