Nowość W jakim terminie organ ma obowiązek wydać decyzję o wstrzymaniu wypłacania dodatku mieszkaniowego gdy gospodarstwo domowe nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal mieszkalny?
PYTANIE
W jakim terminie wójt (burmistrz, prezydent miasta) bądź działający z jego upoważnienia MOPS - ma obowiązek wydać decyzję o wstrzymaniu wypłacania dodatku mieszkaniowego, gdy zaistnieje przesłanka określona w art. 7 ust. 11 ustawy z 21.06.2001 r. o dodatkach mieszkaniowych – dalej u.d.m., tj. gdy gospodarstwo domowe, któremu przyznano dodatek mieszkaniowy nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal mieszkalny w okresie korzystania z przyznanego i aktualnie wypłacanego mu dodatku mieszkaniowego?
W rozpatrywanej sprawie zarządca budynku zawiadomił organ (wpływ pisma dnia 21.12.2022 r.) o wystąpieniu bieżących zaległości obejmujących pełne 2 miesiące.
Zakładając, że osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego nie uiści w wyznaczonym terminie zaległych opłat, to w jakim terminie, licząc od dnia wpływu do organu pisma od zarządcy informującego o zaległych płatnościach, organ ma obowiązek wydać decyzję o wstrzymaniu wypłacania dodatku mieszkaniowego i na jakiej podstawie prawnej?
Proszę wskazać konkretne jednostki redakcyjne, ponieważ ustawa o dodatkach mieszkaniowych obliguje organ w powyższej sytuacji do wydania decyzji wstrzymującej wypłacanie dodatku mieszkaniowego, natomiast nie wskazuje terminu w którym należy taką decyzję wydać (art. 7 ust. 11 u.d.m.).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX