W jakich okresach skorygować koszty?
PYTANIE
Spółce przyznano dofinansowanie w zakresie wdrożenia zintegrowanego systemu klasy B2B w kwocie 1.190.459,35 PLN. Otrzymane dofinansowanie jest wypłacane w formie zaliczki i refundacji. Środki trwałe zostały przyjęte w latach 2014-2015. Dotacja ta została rozliczona poszczególnymi wnioskami:
- wniosek nr 1 – koszty zużycie materiałów w kwocie 34.000 PLN zrefundowane w kwocie 28.900 PLN. Spółka skorygowała koszty w 2014 r. wskaźnikiem dofinansowania 85;
- wniosek nr 2 – środki trwałe i wartości niematerialne i prawne o wartości 520.000 PLN przyjęte w 2014 r. zrefundowane kwotami (45.678,75 w 2014 r., 258.846,25 w 2015 r.).
Spółka skorygowała koszty w 2014 r. wskaźnikiem dofinansowania 8,59%, natomiast w 2015 r. 49,78%.
- wniosek nr 3 – środki trwałe i wartości niematerialne i prawne o wartości 145.058,42 PLN przyjęte w 2014 r. pokryte kwotą refundacji 87.035,05 w 2015 r.
Spółka skorygowała koszty w 2015 r. wskaźnikiem dofinansowania 60%.
- wniosek nr 4 – środki trwałe i wartości niematerialne i prawne o wartości 1.330.382,87 przyjęte w 2015 r. okryte częściowo zaliczką z 2014 r. w kwocie 319.670,73 PLN oraz refundacją 50.328,57 w 2015 r., 400.000 PLN w 2016 r.
Spółka skorygowała koszty w 2015 r. wskaźnikiem dofinansowania 27,81%, w 2016 r. 30,07%.
Czy postąpiliśmy prawidłowo?
W jakich okresach powinniśmy skorygować koszty?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX