W jaki sposób pod kątem VAT należy potraktować umowę sponsoringu, w ramach której dojdzie do wymiany barterowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 16 lipca 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Miasto zawiera z telewizją umowę, której przedmiotem ma być sponsorowanie transmisji audycji telewizyjnej i reklamy na antenie. Miasto zobowiązało się do udostępnienia miejsca do rejestracji materiałów filmowych (na ustawienie wozu transmisyjnego, miejsca dla kamery i operatora), natomiast telewizja zobowiązała się do relacji na żywo uroczystości, emisji kilkudziesięcio sekundowej reklamy promującej Miasto. Miasto udostępniło logo i inne materiały niezbędne przy produkcji planszy sponsorskiej, a także zobowiązało się do pokrycia kosztów kampanii promocyjnej, w tym emisji reklamy i kosztów realizacji transmisji.

Czy w przypadku tak sformułowanej umowy mamy do czynienia z ekwiwalentnością świadczeń sponsora i sponsorowanego?

Jakie obowiązki w zakresie VAT pojawić się mogą po stronie Miasta (jakie skutki w VAT)?

W umowie zdefiniowana została jedynie wartość świadczenia wykonanego przez telewizję.

Czy brak oznaczenia wartości świadczenia po stronie Miasta może skutkować jakimiś problemami?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX