W jaki sposób pod kątem VAT należy potraktować umowę sponsoringu, w ramach której dojdzie do wymiany barterowej?
PYTANIE
Miasto zawiera z telewizją umowę, której przedmiotem ma być sponsorowanie transmisji audycji telewizyjnej i reklamy na antenie. Miasto zobowiązało się do udostępnienia miejsca do rejestracji materiałów filmowych (na ustawienie wozu transmisyjnego, miejsca dla kamery i operatora), natomiast telewizja zobowiązała się do relacji na żywo uroczystości, emisji kilkudziesięcio sekundowej reklamy promującej Miasto. Miasto udostępniło logo i inne materiały niezbędne przy produkcji planszy sponsorskiej, a także zobowiązało się do pokrycia kosztów kampanii promocyjnej, w tym emisji reklamy i kosztów realizacji transmisji.
Czy w przypadku tak sformułowanej umowy mamy do czynienia z ekwiwalentnością świadczeń sponsora i sponsorowanego?
Jakie obowiązki w zakresie VAT pojawić się mogą po stronie Miasta (jakie skutki w VAT)?
W umowie zdefiniowana została jedynie wartość świadczenia wykonanego przez telewizję.
Czy brak oznaczenia wartości świadczenia po stronie Miasta może skutkować jakimiś problemami?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX