W jaki sposób organizacja odzysku powinna złożyć sprawozdanie za swojego klienta za sprzęt elektryczny i elektroniczny w rejestrze BDO, gdy klient trwale kończy działalność, a ustanowił organizację użytkownikiem głównym w rejestrze BDO?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 13 sierpnia 2020 r.

PYTANIE

W jaki sposób i kiedy organizacja odzysku powinna złożyć sprawozdanie za swojego klienta za sprzęt elektryczny i elektroniczny w rejestrze BDO, gdy firma X trwale kończy działalność w lipcu 2020 r. i ustanowiła organizację odzysku użytkownikiem głównym w rejestrze BDO?

Firma ta wprowadziła w 2020 r. 25 kg sprzętu w gr. 2, a minimalna masa jaką powinna zebrać, aby osiągnąć wymagany poziom zbierania wynosi 100 kg. Organizacja odzysku, za pośrednictwem której rozlicza się ta firma będzie miała dokumenty poświadczające wykonanie zbiórki, recyklingu od zakładów przetwarzania do końca lutego 2021 r. (za rok 2020). Natomiast przepis ustawy o odpadach mówi, że należy złożyć sprawozdanie w przypadku trwałego zakończenia działalności w terminie 7 dni od zakończenia działalności.

W jaki sposób rozwiązać ten problem - czy złożyć sprawozdanie bez dokumentów poświadczających realizację obowiązków, czy nie dotrzymać ustawowego terminu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX