W jaki sposób naliczać dotację na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w okresie pandemii?
PYTANIE
W okresie pandemii COVID-19 część placówek niepublicznych zawiesiło zajęcia, ograniczyło je i prowadziło w formie zdalnej. W jakiej wysokości powinna być udzielona takim placówkom dotacja, czy na wychowanków, których rodzice/opiekunowie złożyli w placówce orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, czy dotacja powinna być przyznawana na uczestników zajęć? Czy jeżeli liczba dzieci uczestniczących faktycznie w zajęciach z powodu pandemii była mniejsza to czy dotacja powinna zostać pomniejszona, a wypłacona dotacja zwrócona? W myśl art. 30 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego oraz osoby fizyczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 6 i 7 ustawy - Prawo oświatowe, które prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, otrzymują na każdego uczestnika tych zajęć dotację z budżetu odpowiednio gminy lub powiatu w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w części oświatowej subwencji ogólnej odpowiednio dla gminy lub powiatu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX