W jaki sposób należy interpretować pojęcie przeszkoda?
PYTANIE
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 1.08.2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2019 r. poz. 1643) wprowadzony został zapis. 2. Szerokość chodnika usytuowanego bezpośrednio przy jezdni, pasie postojowym lub zatoce postojowej nie powinna być mniejsza niż 2,00 m, a w przypadku przebudowy drogi, wyłącznie w miejscu występowania przeszkody, dopuszcza się zmniejszenie tej szerokości do 1,25 m.".
W jaki sposób należy interpretować pojęcie przeszkoda?
Czy przeszkody formalne i prawne np. linie w planie zagospodarowania, obszary chronione np. Natura 2000 albo prywatne działki graniczące z drogą mogą stanowić przeszkodę, o której mowa w powyższym przepisie?
Czy istniejące elementy drogi typu rów drogowy, skarpa nasypu lub filar wiaduktu mogą być traktowane jako przeszkoda w powyższym znaczeniu?
Na jakiej podstawie organy administracji architektoniczno budowlanej mogą decydować, czy element jest przeszkodą, skoro projektant kwalifikuje dany element jako przeszkodę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX