W jaki sposób jednostka budżetowa powinna inwentaryzować należności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Spychalski Bartosz
Odpowiedzi udzielono: 2 stycznia 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Stosownie do art. 26 ust. 1 pkt 2 u.o.r. jednostki są zobligowane do przeprowadzenia inwentaryzacji należności (z wyjątkiem przewidzianych w ustawie), drogą uzyskania od kontrahentów potwierdzenia stanu tych należności wykazanego w księgach rachunkowych jednostki oraz wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic. Według mnie u.o.r. nie wymaga aby jednostka inwentaryzowała stan swoich zobowiązań tj. nadpłat z tytułu dochodów budżetowych, drogą wysłania do poszczególnych kontrahentów żądań ich potwierdzenia.

W Urzędzie Miasta - jednostce budżetowej – występują należności, jest to np. saldo Wn konta 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych (są one w powyższy sposób inwentaryzowane), a co z nadpłatami, które występują w saldzie konta 221 po stronie Ma, są to zobowiązania wobec kontrahentów z tytułu nadpłat dochodów budżetowych, czy należy również potwierdzić ich stan u poszczególnych kontrahentów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX