W jaki sposób ewidencjonować wydawanie kodów rabatowych będących bonami jednego przeznaczenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 11 marca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Bony, vouchery, kody rabatowe - jak traktować je od stycznia 2019? Nasza firma tworzy wiele różnych voucherów w postaci kodów rabatowych, które są przekazywane później klientom. Kody rabatowe dotyczą usług na produkty fotograficzne wykonywane przez naszą firmę. Są dwie formy kodów rabatowych: procentowe i kwotowe. Kwotowe kody rabatowe polegają na uzyskaniu oznaczonego rabatu w przypadku złożenia zamówienia na określoną kwotę.

Przykładowo - zamawiając fotoksiążkę o wartości co najmniej 135 zł otrzymuje się rabat na 50 zł (a więc zawsze przy właściwym wykorzystaniu kodu jest rabat 50 zł).

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy?

Kody rabatowe procentowe wydają się być bonami różnego przeznaczenia.

Czy kody rabatowe kwotowe są w naszym przypadku bonami jednego przeznaczenia?

Często kody rabatowe są wydawane naszym klientom za darmo w ramach różnych działań promocyjnych.

Czy również wówczas występuję obowiązek podatkowy w momencie wydania bonu kwotowego?

Jak należy się odnieść do kodów rabatowych ogólnych - taki sam kod dla wszystkich, a nie kod indywidualny?

Przykładowo kod: KAL19 dostępny w ulotkach rozdawanych naszym klientom. Kod jest wielokrotnego użytku - czy stanowi zatem bon różnego przeznaczenia?

W jaki sposób ewidencjonować wydawanie za darmo kodów rabatowych będących bonami jednego przeznaczenia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX