Na jakich zasadach możliwe jest przeniesienie urzędnika samorządowego na inne stanowisko w drodze jednostronnego aktu pracodawcy?
PYTANIE
Pracodawca samorządowy (wójt) w związku z reorganizacją urzędu planuje utworzyć nowe referaty o innych nazwach i zakresach realizowanych przez nie zadań. Jednemu z pracowników – urzędników zajmującemu samodzielne stanowisko pracy planuje zwiększyć wymiar etatu z ˝ na pełen wymiar, zwiększyć zakres obowiązków i umieścić w strukturze referatu.
Czy pracodawca może to przeprowadzić powołując się tylko na art. 23 ustawy o pracownikach samorządowych?
Jeśli tak jak powinno wyglądać pismo od strony praktycznej?
Czy wystarczy sformułowanie: "w związku z reorganizacją urzędu na mocy art. 23 u.p.s. z dniem ... przenoszę Panią na stanowisko"?
Czy należy jeszcze wprowadzić elementy wypowiedzenia /porozumienia zmieniającego i napisać o zwiększeniu wymiaru etatu, nowym wynagrodzeniu i stworzyć nowy zakres obowiązków i w związku z tym powoływać się na przepisy k.p.?
Co w sytuacji, gdy pracownik odmówi pracodawcy - czy następuje rozwiązanie stosunku pracy?
Jeśli tak to na jakiej podstawie i czy pracownikowi należy się odprawa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX