Który organ będzie odpowiedzialny za ewentualną egzekucję obowiązku niepieniężnego w postaci uprzątnięcia odpadów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 24 marca 2024 r.
Autor odpowiedzi: Kościuk Agata
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2023 r.

PYTANIE

Przedsiębiorca A posiadał zezwolenie na odzysk odpadów z listopada 2007 r. wydane przez Starostę B pod rządami starej ustawy o odpadach na maksymalny okres czyli 10 lat. Zgodnie z art. 232 ust. 2 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach – dalej u.o. zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, wydane na podstawie przepisów dotychczasowych, zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż przez trzy lata od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. Z powyższego wynikałoby, że zezwolenie Przedsiębiorcy A wygasłoby z dniem 23 stycznia 2016 r. Przedsiębiorca A po swojej działalności pozostawił kilkanaście ton odpadów, których nie uprzątnął do dzisiaj. Z posiadanych informacji wynika, że Starosta B nie wydał żadnej decyzji wygaszającej.

Czy wskazana data wygaśnięcia decyzji jest prawidłowa?

Czy do wygaszenia tej decyzji ma zastosowanie art. 48 u.o.?

Czy jest konieczne wydanie decyzji wygaszającej?

Kto będzie musiał wydać decyzję wygaszającą: Starosta czy Marszałek Województwa (w zw. z nowelizacją ustawy o odpadach z dnia 20 lipca 2018 r.)?

Który organ będzie odpowiedzialny za ewentualną egzekucję obowiązku niepieniężnego w postaci uprzątnięcia odpadów?

Czy starosta pozostawał w bezczynności?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX