Które usługi powinny być wliczone do SAD w przypadku odprawy celnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 8 czerwca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma świadczy usługi spedycyjne oraz usługi agencji celnej. Na całość składają się następujące usługi: fracht (morski, drogowy, lotniczy), ubezpieczenie - ISPS, opłata bezpieczeństwa w porcie, w imporcie zwykle w porcie przeznaczenia, ENS – manifest/deklaracja dotycząca towarów składana do armatora w kraju załadunku, T1 – przekaz celny - odprawa celna i wystawienie SAD, zmiana destynacji (COD) – przy imporcie, zmiana miejsca przeznaczenia dorzucana do kosztów zagranicznych, fumigacja – odrobaczanie elementów Bi, koszty związane z rewizją – wystawienie kontenera do rewizji i z powrotem, najczęściej przed odprawą w imporcie, handling – koszty związane z obsługą spedytora, THC – na terenie portów, przeładunek – np. jak kontener idzie już do klienta i z samochodu na samochód, opłata dokumentacyjna za wystawienie konosamentu HBL , MBL - zwolnienie kontenera - wysyłka oryginałów B/L kurierem - skanowanie kontenerów, wystawienie weksla do odprawy, transport drogowy po dopłynięciu do portu przeznaczenia - opłaty lotniskowe (handlingi).

Które z tych usług powinny być wliczone do SAD (do podstawy celnej oraz do podstawy VAT) w przypadku odprawy celnej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX