Kto powinien złożyć podpis na dowodzie księgowym w przypadku zwrotu nadpłaty?
PYTANIE
Kto powinien złożyć podpis na dowodzie księgowym w przypadku zwrotu nadpłaty w poniższych sytuacjach:
1) organ podatkowy wydaje decyzję określającą lub stwierdzającą wysokość nadpłaty, decyzję podpisuje osoba z upoważnienia np. prezydenta, następnie przygotowuje polecenie do przelewu, na którym pod względem formalno-rachunkowo-merytorycznym podpisuje się pracownik, a bezpośredni kierownik zatwierdza kwotę do przelewu lub zwrotu nadpłaty w kasie;
2) kwota nadpłaty wynika np. z przelewu w wyższej kwocie niż należna faktura, kontrahent składa wniosek o zwrot nadpłaty, następnie pracownik przygotowuje polecenie do przelewu, na którym pod względem formalno-rachunkowo-merytorycznym podpisuje się pracownik, a bezpośredni kierownik zatwierdza kwotę do przelewu lub zwrotu nadpłaty w kasie?
Jak prawidłowo należy postąpić przygotowując polecenie księgowania i kto powinien złożyć podpis?
Czy zastosowanie ma art. 54 ustawy o finansach publicznych nakładający na głównego księgowego obowiązek składania podpisu na zwrocie nadpłat z dochodów budżetowych? Czy przepis ten dotyczy tylko wydatków?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX