Kto powinien podpisać pismo o przyznaniu wójtowi odprawy emerytalnej?
PYTANIE
Obecna wójt gminy rozwiązała z dniem 19.11.2018 r. wcześniejszy stosunek pracy w urzędzie gminy (jako wójt) oraz w szkole. Na świadectwie pracy ze szkoły jest zapis, że stosunek pracy rozwiązano w związku z przejściem na emeryturę. Wniosek o emeryturę złożył w czerwcu 2021 r. W sierpniu 2021 r. otrzymała decyzję przyznającą prawo do emerytury (jednak wypłatę zawieszono z uwagi na kontynuowanie zatrudnienia).
1. Czy przysługują dwie odprawy emerytalne (w szkole i urzędzie)?
2. Jeśli w urzędzie nie będzie przysługiwała odprawa czy można zrzec się odprawy ze szkoły? I czy w takim wypadku (nie otrzymania odpraw) będzie możliwość przyznania odprawy emerytalnej w Urzędzie po zakończonej kadencji wójta w listopadzie 2023 r.?
3. Kto powinien podpisać pismo o przyznaniu odprawy wójtowi (pracownik wyznaczony – sekretarz czy rada gminy musi podjąć uchwałę)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX