Kto ma podpisać elektronicznie decyzję w sprawie dodatku węglowego, gdyż na dzień wydawania decyzji był inny kierownik?
PYTANIE
Dotyczy dodatku węglowego.
W dniu 22 września 2022 r. osoba złożyła wniosek o dodatek węglowy drogą elektroniczną (bez podpisu kwalifikowalnego). Następnie wystosowano pismo o terminie przeprowadzenia wywiadu środowiskowego oraz poproszono o złożenie korekty wcześniej złożonego wniosku.
W dniu 12 grudnia 2022 r. do GOPS wpłynął oryginalny podpisany wniosek w wersji papierowej o dodatek węglowy wraz z oświadczeniem Strony dotyczący stałego zamieszkania oraz ponoszonych opłat.
Następnie wydano decyzję odmowną. Decyzja odmowna została wysłana drogą pocztową, nie elektroniczną. Korespondencja została zwrócona, gdyż osoba nie odebrała o czasie. Po jakimś czasie osoba zainteresowana e-mailowo poprosiła o kserokopię decyzji i przesłanie na konkretny adres.
Kserokopia decyzji została przesłana zgodnie z prośbą zainteresowanego, po czym Strona złożyła odwołanie, SKO wydało postanowienie o niedopuszczalności odwołania, gdyż nie została prawidłowo doręczona decyzja, tzn. nie przez środki elektroniczne.
Uznali, że "Dopiero w sytuacji, gdy Stronie w sposób prawidłowy doręczona zostanie decyzja, zacznie biec 14-dniowy termin do wniesienia odwołania od decyzji". Organ I instancji zobowiązany został do uzupełnienia materiału dowodowego o prawidłowo dostarczoną decyzję.
Co należy teraz zrobić?
Kto ma podpisać elektronicznie decyzję w sprawie dodatku węglowego, gdyż na dzień wydawania decyzji był inny kierownik?
Czy obecny kierownik czy Wójt ma podpisać decyzję?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX