Kto jest obowiązany do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sytuacji wynajmu części pomieszczeń na restaurację?
PYTANIE
Posiadamy budynek, w którym są świadczone usługi hotelowe (noclegi). W budynku tym ma powstać restauracja. Właściciel (wynajmujący) tego budynku nie będzie prowadził tej restauracji, tylko pomieszczenia, w których będzie zlokalizowana restauracja, będą wynajmowane osobie (najemcy), która będzie prowadzić tam działalność. Zaznaczam, że właściciel budynku ma złożoną do gminy deklarację odnośnie ilości odpadów komunalnych powstających w budynku.
Jakie zapisy odnośnie powstających w restauracji odpadów powinny znaleźć się w umowie najmu?
W restauracji oprócz odpadów, które powstaną w trakcie przygotowania posiłków (np. kości, mięso, obierki z warzyw czy owoców, opakowania po produktach lub pozostawione resztki jedzenia przez klientów) mogą powstawać inne odpady np. przeterminowane produkty, olej po smażeniu mięs lub frytek, odpady z prac remontowych lub napraw elektrycznych (np. świetlówki, żarówki).
Kto powinien za nie odpowiadać?
Czy wszystkie powstające w restauracji odpady to odpady komunalne?
Czy najemca powinien być wpisany do BDO ze względu na prowadzoną działalność gastronomiczną?
Jakie obowiązki są po stronie najemcy a jakie po stronie wynajmującego?
Czy wynajmujący powinien zaktualizować deklarację do gminy odnośnie ilości odpadów komunalnych?
Czy ewentualnie najemca powinien złożyć taką deklarację w gminie?
Jeżeli w restauracji będą sprzedawać produkty "na wynos" np. w papierowych torebkach, pudełkach kartonowych, miseczkach, kubkach lub produkty będą pakowane w folię spożywczą lub reklamówki, czy najemca powinien prowadzić ewidencję nabytych i wydanych opakowań?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX