Komu pracodawca powinien wypłacić wynagrodzenie po zmarłym pracowniku, jeśli spadkobierca nie zgłasza się po wypłatę?
PYTANIE
Pracownica zmarła z końcem 2021 r. Ustalono, że zmarła nie miała męża ani dzieci, a oboje rodziców nie spełnia warunków do otrzymania renty rodzinnej, zatem w najbliższym kręgu nie było osób, którym należy wypłacić wynagrodzenie za pracę i ekwiwalent. W 2023 r. do pracodawcy zgłosiła się matka zmarłej przedstawiając postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku. Spadek w wysokości po 1/2 nabyli oboje rodzice zmarłej. Pracodawca ma kontakt z jednym ze spadkobierców (matką zmarłej), z drugą osobą kontakt jest utrudniony.
Co w przypadku, gdy pracodawcy nie uda się skontaktować z drugim spadkobiercą (ojcem zmarłej)?
Czy 1/2 świadczeń należnych pracownicy należy już wypłacić jednemu ze spadkobierców (matce)?
Co z pozostałą kwotą należną ojcu zmarłej?
Jak pracodawca powinien postąpić i jakie wykonać kroki?
Czy jeśli pracodawca musi powiadomić US spadkobierców o dokonanej wypłacie?
W jaki sposób należy przekazać tę informację i jakie dane zawrzeć w zgłoszeniu do US?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX