Kiedy pracodawca może zrezygnować z wypłacania pracownikom zaliczek na poczet kosztów ponoszonych w trakcie podróży zagranicznych?
PYTANIE
Spółka z o.o. wysyła swoich pracowników (niebędących kierowcami) w zagraniczne delegacje służbowe. Większość pracowników ma firmowe karty płatnicze, za pomocą których może dokonywać płatności oraz pobierać gotówkę z bankomatów. Pracownicy, którzy udają się w delegację służbową a nie posiadają karty, w większości przypadków udają się w podróż razem z pracownikiem, który posiada kartę, za pomocą której można dokonywać płatności wydatków tego pracownika, który nie posiada karty. Ze względów techniczno-organizacyjnych spółka chciałaby zrezygnować z wypłacania zaliczek na poczet delegacji zagranicznych, przynajmniej w przypadkach opisanych wyżej.
Czy jest możliwe takie rozwiązanie pod względem prawnym (całkowita rezygnacja z wypłacania zaliczek na poczet podróży zagranicznych, chyba, że w wyjątkowych przypadkach spółka będzie jednak chciała wypłacić zaliczkę)?
Czy można tę kwestię uregulować w regulaminie wynagradzania?
Jeżeli jednak nie będzie można odmiennie uregulować zasad wypłacania zaliczek na poczet podróży służbowych, jakie konsekwencje prawne mogą grozić spółce w przypadku, gdy nie będzie dokonywała wypłat zaliczek na poczet podróży służbowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX