Kiedy pracodawca ma obowiązek założyć pracownikowi nowe akta osobowe?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 10 października 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownik był zatrudniony w wymiarze całego etatu w okresie od 1.08.2018 r. do 30.09.2021 r. Rozwiązanie umowy o pracę nastąpiło na mocy porozumienia stron. Pracownik zawnioskował o rozwiązanie umowy o pracę na czas nieokreślony w dniem 30.09.2021 i ponowne zatrudnienie w dniu 1.10.2021 r. w wymiarze 1/2 etatu. Z dniem 1.10.2021 r. pracodawca zawarł z pracownikiem nową umowę o pracę. Pracodawca kontynuował prowadzenie akt osobowych - nie założono dla pracownika nowej teczki akt osobowych.
Czy powyższe postępowanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa?
Czy dla pracownika powinna zostać założona nowa teczka akt osobowych?
Za pracownika nie został złożony raport informacyjny.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX