Jakie zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami powinna uzyskać samorządowa jednostka budżetowa gminy na zbieranie odpadów komunalnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 22 lipca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Samorządowa jednostka budżetowa gminy (były Zakład Komunalny Sp. z o.o.) chce zbierać od nowego roku odpady od mieszkańców z terenu gminy. Będą to odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, gruzy z remontów itp. Odpady te będą magazynowane na terenie działki należącej do gminy. Obecnie ten Zakład Komunalny Sp. z o.o. jest w trakcie likwidacji i przekształcenia w samorządową jednostkę budżetową. Od 2017 r. Zakład Komunalny Sp. z o.o. miał zezwolenie na zbieranie odpadów z terenu gminy, ale w związku z przekształceniami nie złożył wniosku o zmianę zezwolenia na zbieranie odpadów w trybie art. 14 ustawy z 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) w terminie do 05.03.2020 r., w związku z czym zezwolenie wygasło. Odpady nie będą zbierane w PSZOKu.

Jakie zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami powinna uzyskać samorządowa jednostka budżetowa gminy na zbieranie odpadów komunalnych?

Czy w przypadku potrzeby uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów trzeba dołączyć decyzję środowiskową?

Czy można uznać, że skoro Zakład Komunalny Sp. o.o. miał do niedawna zezwolenie na zbieranie odpadów, można to traktować jako kolejne zezwolenie na zbieranie odpadów, skoro spółka z o.o. przekształca się w samorządową jednostkę gminną?

Jakie inne obowiązki ciążą na jednostce budżetowej gminy?

Czy w związku z takimi planami samorządowej jednostki budżetowej, muszą znaleźć się takie zapisy w regulaminie porządku i utrzymania porządku w gminie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX