Jakie są podstawy przetwarzania danych osobowych w stosunku do pracowników oraz osób trzecich, z którymi pracownik prowadzi rozmowy za pomocą systemów telekomunikacyjnych?
PYTANIE
W spółce wprowadzono rejestrowanie rozmów prowadzonych za pomocą systemów telekomunikacyjnych (ST) w stosunku do wybranych pracowników. Wymogi oraz opis postępowania umożliwiającego uruchomienie rejestrowania treści rozmów prowadzonych za pomocą ST jak i możliwość ich odsłuchiwania oraz archiwizacji zostały określone w regulacjach wewnętrznych. Wprowadzenie rejestrowania rozmów uzasadniono niezbędnością dla zapewnienia bezpieczeństwa osób prowadzących rozmowy zarówno w imieniu pracodawcy jak i pozostałych rozmówców (w szczególności w sytuacjach kryzysowych i spornych, umożliwienia jednoznacznej oceny sytuacji). Jako podstawę takich działań wskazano niezbędność do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy zgodnie z art. 223 § 4 w zw. z art. 223 § 1 Kodeksu pracy (przy czym wyraźnie zaznaczono, że celem wprowadzenia rejestrowania rozmów prowadzonych za pomocą wybranych ST nie jest monitoring czasu pracy).
Jakie są podstawy przetwarzania danych osobowych w stosunku do pracowników oraz osób trzecich, z którymi pracownik prowadzi rozmowy w opisanej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX