Jakie elementy powinna zawierać ewidencja w sytuacji, gdy do budowy jachtu otrzymujemy blachy, które zostaną zespawane, a więc gdy waga początkowa będzie różniła się od wagi końcowego towaru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 14 kwietnia 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z branży stoczniowej wykonuje usługę na powierzonym materiale. Podatnicy wykonujący usługi na ruchomym majątku rzeczowym, niezależnie od tego, czy obowiązani są do prowadzenia pełnej ewidencji, lub wyłącznie ewidencji sprzedaży, czy też zostali zwolnieni z obowiązku ewidencjonowania, mają ponadto szczególny obowiązek ewidencyjny określony w art. 109 ust. 9 u.p.t.u. W takim przypadku podatnicy mają obowiązek prowadzić ewidencję otrzymywanych towarów, zawierającą w szczególności datę otrzymania towarów, dane pozwalające na identyfikację towarów, datę wydania towaru po wykonaniu usługi przez podatnika. Forma prowadzenia takiej ewidencji jest w zasadzie dowolna. Wprawdzie ustawa zawiera delegację dla Ministra Finansów do określenia w drodze rozporządzenia szczegółowych danych, jakie powinna zawierać taka ewidencja oraz jej wzór, jednak do dnia dzisiejszego rozporządzenie takie nie zostało opublikowane. Z doświadczenia wiemy, iż wskazanie powyższych informacji nie jest wystarczające.

Jakie elementy powinna zawierać ponadto taka ewidencja w sytuacji, gdy do budowy jachtu otrzymujemy blachy, które zostaną zespawane, a więc gdy waga początkowa będzie różniła się od wagi końcowego towaru?

Czy analogiczną ewidencję zobowiązani jesteśmy prowadzić, gdy dokonujemy uszlachetniania na terytorium Niemiec, a materiały do uszlachetniania również otrzymujemy z Niemiec?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX