Jakie działania, w świetle RODO, powinna wykonać firma (nadawca) w przypadku zagubienia przesyłki kurierskiej zawierającej dane osobowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 18 maja 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zaświadczenie o zarobkach (zawierające imię i nazwisko, adres, numer dowodu osobistego, wynagrodzenie) zostało wysłane za pośrednictwem poczty kurierskiej DHL (opcja premium) do Punktu Sprzedaży w innej miejscowości. List adresowany był imiennie i zawierał informacje o numerze komórkowym odbiorcy. Przesyłka zabezpieczona była dwiema kopertami, pierwszą tradycyjną papierową, druga koperta była oryginalną kopertą kurierska DHL (kartonową). Przesyłka posiadała wystawiony przez firmę w systemie DHL list przewozowy, zawierający poprawne dane zarówno nadawcy jak i adresata. List został odebrany przez kuriera DHL z siedziby firmy. Kurier potwierdził odbiór na kopii listu przewozowego. Zdarzenie miało miejsce klika tygodni temu i mimo składania elektronicznych reklamacji (pierwsza reklamacja dotyczyła nieterminowego dostarczenia przesyłki, a druga zagubienia przesyłki przez DHL) do chwili obecnej nikt ze strony DHL nie skontaktował się z firmą. Ograniczono się jedynie do elektronicznego potwierdzenia przyjęcia reklamacji.

Jakie działania powinna wykonać firma w przypadku zagubienia przesyłki kurierskiej zawierającej ww. dane osobowe, aby nie doszło do zaniedbań w odniesieniu do przepisów RODO?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX