Jakie działania powinna podjąć gmina, aby uczeń z upośledzeniem głębokim z upośledzonym kontaktem zaczął realizować obowiązek nauki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 26 grudnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Uczeń szkoły, dla której gmina nasza jest organem prowadzącym ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze wskazaniem na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze zespołowe. Gmina nasza nie prowadzi w żadnej z naszych szkół zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. W żadnej ze szkół nie ma dziecka z takim orzeczeniem. Jest tylko ten jeden uczeń, a zajęcia te jak sama nazwa mówi winny być prowadzone w zespole. Jakie działania powinna podjąć gmina, aby ten uczeń zaczął realizować obowiązek nauki (obecnie go nie realizuje, gdyż matka wnioskuje o zajęcia rewalidacyjno-wychowawczo-zespołowe i nie wyraża zgody na inną formę kształcenia, np. zajęcia indywidualne). Nadmieniam, iż dużym problemem jest to iż uczeń z upośledzeniem głębokim z ograniczonym kontaktem, karmiony jest sondą. Szkoła nam odmawia jakichkolwiek zajęć, ze względu na karmienie sondą z obawy o zdrowie i życie dziecka. Szkoły nie spełniają wymogów higienicznych ani tez żaden z nauczycieli nie chce podjąć się karmienia przez sondę dziecka. Jakie działania w tej sytuacji powinna podjąć gmina?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX