Jakie czynności pracodawca winien wykonać, aby prawidłowo przekazać należność rodzicom zmarłego pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 28 października 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Po śmierci pracownika (kawalera) pozostało wynagrodzenie ze stosunku pracy (wynagrodzenie za czas przepracowany oraz ekwiwalent za niewykorzystany urlop). Pracownik nie miał żony i dzieci oraz innych osób uprawnionych do renty rodzinnej. W otrzymanym postanowieniu sądowym o nabyciu spadku stwierdzono, że nabyła go matka w ˝ części i ojciec w ˝ wysokości. Deklarację PIT-11 po zmarłym pracowniku pracodawca przekazuje w terminie do właściwego urzędu skarbowego właściwego dla zmarłego pracownika. Kwota należna do wypłaty to 3000 zł brutto.

1.

Jakie czynności pracodawca winien wykonać, aby prawidłowo przekazać należność rodzicom zmarłego pracownika w równych częściach? Jakie dokumenty pracodawca winien sporządzić?

2.

Czy pracodawca winien sporządzić listę płac? Czy na liście płac wskazuje pracownika, czy dane rodziców?

3.

Czy pracodawca zobowiązany jest złożyć w Urzędzie Skarbowym informację o dokonanej wypłacie przewidzianej o podatku dochodowym?

4.

Czy PIT-11 po zmarłym pracowniku należy przekazać (poza Urzędem Skarbowym) rodzicom zmarłego pracownika? Czy konieczny jest wniosek rodziców?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX