Jakich danych związanych z przetargiem może się domagać wnioskodawca w ramach informacji publicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 11 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jednostka publiczna otrzymała wniosek w trybie udostępnienia informacji publicznej. Wnioskodawca prosi o udostępnienie danych pracowników Wykonawcy który wygrał przetarg wraz z przesłaniem kopii dokumentów: umowy pracowników, zgłoszenia do ZUS, uprawnienia pracowników. Wykonawca dostarczył te dokumenty do zamawiającego po ogłoszeniu wyników przetargu przed zawarciem umowy. Wnioskodawca był jednym z uczestników postępowania przetargowego, nie zwrócił się jednak o dostęp do dokumentów w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych tylko w trybie informacji publicznej. W jednym z wyroków WSZ w Krakowie, z 20.03.2014 r., II SA/Kr 127/14, wskazano, że: "Konieczność ochrony danych osobowych nie zwalnia organu z udostępniania informacji publicznej. Organ winien wyłącznie ograniczyć dostęp do informacji umożliwiających identyfikację osób fizycznych, co w praktyce oznacza udostępnienie dokumentów odpowiednio zanonimizowanych (po zanonimizowaniu danych dotyczących i odnoszących się do osób prywatnych). Konieczność dokonania anonimizacji nie może być utożsamiana z odmową udzielenia informacji publicznej z uwagi na ochronę informacji niejawnych lub innych tajemnic ustawowo chronionych".

Jak wobec tego powinna postąpić jednostka z otrzymanym wnioskiem? Czy powinna przedłożyć wnioskodawcy wszystkie dokumenty czy zgodnie z tym wyrokiem przedłożyć dokumenty po ich zanonimizowaniu? Czy ewentualnie są jakieś inne wyroki, które wypowiadają się w tej sprawie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX