Jakich danych można wymagać w kwestionariuszu osobowym dla osoby zatrudnionej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Milczarek Kamila
Odpowiedzi udzielono: 14 września 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w kwestionariuszu osobowym dla osoby zatrudnionej, oprócz danych osobowych zgodnych z art. 221 § 3 ustawy z 26.06.1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) – dalej k.p., mogą znaleźć się do wypełnienia rubryki z poniższymi danymi: a) obywatelstwo, b) numer emerytury/renty, c) jestem inwalidą wojennym, wojskowym, kombatantem (inną osobą uprawnioną), d) stopień niepełnosprawności oraz okres przyznania (na czas nieokreślony/określony do....) e) czy pracownik jest zarejestrowany w Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna i czy posiada prawo do zasiłku jako osoba bezrobotna, f) przynależność do NFZ, g) przynależność do US (nazwa i adres)?

Czy powyższa treść kwestionariusza będzie zgodna z przepisami k.p. i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO?

Czy pracodawca może prosić pracownika o dostarczenie dokumentów potwierdzających status emeryta, rencisty, osoby niepełnosprawnej, bezrobotnego? Czy kserokopie powyższych dokumentów mogą być przechowywane w aktach osobowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX