Jaki tryb będzie właściwy dla zamówienia na usługę e-doręczenia?
PYTANIE
Jednostki samorządu terytorialnego i ich związki oraz związki metropolitalne i samorządowe zakłady budżetowe będą zobowiązane stosować przepisy ustawy z 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych - od 10.12.2023 r. e-doręczenie to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru. Zgodnie z harmonogramem widniejącym w domenie gov.pl., jednostki samorządu terytorialnego i ich związki oraz związki metropolitarne i samorządowe zakłady budżetowe będą zobowiązane stosować Krajowy System Doręczeń Elektronicznych (z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego) najpóźniej od 1.01.2024 r. Zamawiający wstępnie oszacował wartość zamówienia na wykonywanie usługi e-doręczeń przez operatora wyznaczonego Pocztę Polską S.A. powyżej 130.000 zł netto. Na podstawie art. 3 pkt 1 lit. b ww. ustawy nie stosuje się do doręczania korespondencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz w konkursie prowadzonych na podstawie p.z.p. Natomiast ustawa o doręczeniach elektronicznych - nie wskazuje, że do zlecenia przez zamawiającego usługi wykonywania e-doręczeń operatorowi wyznaczonemu – nie stosuje się p.z.p.
W związku z powyższym i biorąc pod uwagę wartość zamówienia, czy wyboru wykonawcy (tj. operatora wyznaczonego Pocztę Polską S.A.) należy dokonać na podstawie p.z.p., jeżeli tak, czy w tym przypadku prawidłowym trybem byłby tryb z wolnej ręki na podstawie przesłanki wskazanej w art. 214 ust. 1 pkt 1 p.z.p.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX