Jaką formę powinna mieć informacja o wysokości przyznanej mu w danym miesiącu premii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lisowski Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 6 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych w szkole publicznej X zawiera następujące regulacje: " 1. W ramach środków na wynagrodzenia tworzy się fundusz premiowy w wysokości co najmniej 20% wynagrodzeń zasadniczych pracowników samorządowych z przeznaczeniem na premie tej grupy pracowników. 2. O przyznaniu pracownikowi samorządowemu premii w określonej wysokości, pozbawieniu jej lub zmniejszeniu decyduje dyrektor. 3. Premię przyznaje się i wypłaca w okresach miesięcznych. 4. Premia w pełnej wysokości, tj. 20% wynagrodzenia zasadniczego, z zastrzeżeniem ust. 2, przyznawana jest pracownikom samorządowym, którzy właściwie wykonują swoje obowiązki, a w szczególności: 1) terminowo i przy zachowaniu należytej staranności, wykonują przydzielone im zadania; 2) zachowują dbałość o stan techniczny powierzonych im urządzeń i sprzętów; 3) przestrzegają przepisów regulaminu pracy i ustalonego porządku i dyscypliny pracy; 4) przestrzegają obowiązujących przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, przepisami ppoż. oraz zarządzeń dyrektora; 5) podejmują dodatkowe działania na rzecz szkoły; 6) przestrzegają zasad współżycia społecznego. 5. W uzasadnionych przypadkach wysokość premii regulaminowej może być zwiększona nie więcej niż do 40% wynagrodzenia zasadniczego danego pracownika. 6. Premia jest proporcjonalnie pomniejszana za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego lub wynagrodzenie chorobowe" Czy w związku z powyższym pracodawca ma obowiązek informowania pracownika o wysokości przyznanej mu w danym miesiącu premii? Jeśli tak, to jaką formę powinna mieć taka informacja i czy należałoby umieszczać ją w aktach osobowych pracownika?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX