Jaka działania powinna podjąć gmina, aby zamknąć składowisko odpadów i rozpocząć jego rekultywację, jeśli rekultywacja będzie zlecana firmie zewnętrznej?
PYTANIE
Urząd gminy opracowuje projekt zamknięcia i rekultywacji nieużytkowanego od kilku lat składowiska odpadów komunalnych. Gmina jest właścicielem instalacji, nie posiada natomiast ani sprzętu potrzebnego do rekultywacji, ani pracownika z uprawnieniami kierownika składowiska. Rekultywacja będzie zlecana na zewnątrz. Konieczna będzie zmiana instrukcji prowadzenia składowiska, ponieważ w poprzedniej nie ujęto kodów odpadów przewidzianych obecnie do wykorzystania przy rekultywacji.
Kto w takiej sytuacji powinien starać się o uzyskanie nowego pozwolenia na przetwarzanie odpadów?
Czy powinien to być właściciel instalacji (urząd gminy), czy wykonawca prac rekultywacyjnych (firma zewnętrzna)?
Jaka powinna być prawidłowa kolejność uzyskiwania poszczególnych decyzji i pozwoleń umożliwiająca formalne zamknięcie i rozpoczęcie rekultywacji składowiska odpadów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX