Jak zaksięgować wydatki na najem biura niezarejestrowanej spółki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 5 stycznia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak zaksięgować wydatki na najem biura niezarejestrowanej spółki?

Polska spółka z o.o. zamierza zostać 100% udziałowcem nowo tworzonego podmiotu, również spółki z o.o. Przyszły podmiot nie został jeszcze powołany ani zarejestrowany, ale spółka - matka podpisała już umowę wynajmu pomieszczeń biurowych przeznaczonych do użytkowania przez przyszłą spółkę - córkę. Po zarejestrowaniu nowej spółki przejmie ona jako strona umowy wynikające z niej obowiązki i płatności. Do tego czasu płatności obciążą spółkę - matkę. Dodatkowo spółka - matka poniesie koszty adaptacji pomieszczeń na przyszłe biuro.

Czy poniesione do czasu rejestracji nowego podmiotu wydatki na adaptację pomieszczeń biurowych i ich wynajem spółka – matka może fakturować do spółki – córki po jej zarejestrowaniu jako koszty związane z organizacją biura?

W jaki sposób zaewidencjonować poniesione wydatki do czasu ich sprzedaży?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX