Jak zaksięgować sytuację, kiedy demontujemy środek trwały (reklama) i jedna część (logo) została przewieziona do magazynu i może być w przyszłości wykorzystana, a druga część (konstrukcja) została wystawiona na sprzedaż?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 12 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka jest najemcą biura w biurowcu, jak też miejsca na dachu tego biurowca. Na dachu wynajmujemy miejsce na reklamę, tj. Spółka umieściła tam panel z logo Spółki na konstrukcji metalowo-betonowej. Obecnie zarząd podjął decyzje o zdjęciu tej reklamy z dachu. Przy czym sam panel z logo przewieziono do magazynu Spółki i może być w przyszłości wykorzystany, tj. zawieszony na innym budynku np. jednej z firm, z którymi współpracujemy (nasze reklamy wiszą u naszych kontrahentów). Natomiast co do konstrukcji, na której logo wisiało, to przeznaczona jest na sprzedaż. Zaoferowaliśmy ją firmie, od której wynajmujemy biuro, ale ta stwierdziła, że najlepiej będzie sprzedać bezpośrednio kolejnemu klientowi, który od nich będzie wynajmował biuro, jak my - może będzie zainteresowany powieszeniem swojej reklamy. Zatem nieznany jest termin ani cena, po której możemy sprzedać tę konstrukcję.

Czy księgowo doszło do likwidacji środka trwałego i należy go usunąć z ewidencji bilansowej?

Czy można kontynuować amortyzację do momentu sprzedaży konstrukcji (brak przecież fizycznej likwidacji konstrukcji - tylko demontaż miał miejsce), z kolei logo w przyszłości może być jeszcze użyte, na razie nie ma decyzji o złomowaniu?

Jak rozksięgować to zdarzenie?

Czy należy wykazać w ewidencji bilansowej, pozabilansowej, dokonać odpisu, przyjąć na magazyn?

Czy w przypadku przyjęcia na magazyn a potem sprzedaży będzie to pozostały koszt operacyjny czy koszt własny sprzedaży?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX