Jak rozpatrywać wnioski o dofinansowanie kształcenia młodocianych pracowników w kontekście zmiany przepisów unijnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nagórek Marcin
Odpowiedzi udzielono: 4 grudnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Dotyczy dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników: Komisja Europejska planuje przyjęcie nowego rozporządzenia regulującego udzielanie pomocy de minimis w okresie 2024-2027, które ma zastąpić obowiązujące do dnia 31 grudnia 2023 r. rozporządzenie KE nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis1 (dalej: rozporządzenie KE nr 1407/2013). Projekt nowego rozporządzenia przewiduje m.in.: zwiększony limit pomocy de minimis do kwoty 300 tys. EUR w okresie 3 lat dla jednego przedsiębiorcy (obecnie limit wynosi 200 tys. EUR); usunięcie odrębnego limitu pomocy de minimis dla przedsiębiorstw prowadzących działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarów (obecnie wynosi on 100 tys. EUR); wprowadzenie centralnego rejestru pomocy de minimis, zawierającego informacje o pomocy de minimis przyznanej przez wszystkie organy w danym państwie członkowskim; zmianę sposobu obliczania 3-letniego okresu przy sumowaniu limitu de minimis (kwestia ta wydaje się jednak nadal nieprzesądzona przez KE).

W związku z powyższym co w sytuacji gdy wnioski o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników - pomoc de minimis które wpłynęły bądź wpłyną w grudniu 2023 r i z racji braków formalnych/konieczności złożenia dokumentów itp. oraz zważywszy na zapisy KPA (miesiąc na rozpatrzenie wniosku, uprawomocnienie decyzji itp.) a także umowę jst z Kuratorium dot. Funduszu Pracy, która obowiązuje do 31.12.2023 r. - będą musiały zostać przeniesione i zrealizowane przez JST w roku 2024?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX