Jak rozliczyć transakcję, jeśli wystawiono fakturę, na której omyłkowo podano datę wykonania usługi, a faktycznie data ta nie jest jeszcze znana?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 19 lutego 2018 r.

PYTANIE

Kiedy ująć w deklaracji VAT i JPK fakturę pierwotną i fakturę korygującą?

Spółka w styczniu 2018 r. wystawiła fakturę na ostatni etap prac realizowanych kontraktem na budowę linii technologicznej, który zgodnie z umową określoną po uruchomieniu i pozytywnym odbiorze prac, spółka sporządziła protokół odbioru, wystawiła i wysłała fakturę wraz z protokołem, w lutym okazało się, że zmieniły się plany produkcyjne zamawiającego i możliwe jest uruchomienie koniec lutego początek marca (korespondencja email, zostanie podpisany aneks do umowy).

W związku z tym, protokół nie został podpisany przez zamawiającego i proszą o wystawienie faktury korygującej do zera (nie zgadzają się na anulację - faktura wprowadzona do obrotu)

Jak należy postąpić prawidłowo w powyższej sytuacji, a mianowicie jaką podać przyczynę korekty?

Czy można w tej sytuacji skorzystać z przepisów mówiących o wystawieniu faktury 30 dni przed datą wykonania usługi?

Na fakturze pierwotnej jako datę wystawienia i zakończenia usługi podano 22 styczeń, poza tym nie podpiszemy protokołu do 21 lutego.

Czy w związku z zaistniałą sytuacją należy fakturę pierwotną ująć w deklaracji VAT i JPK za styczeń 2018?

Korekta została wystawiona i wysłana 2 lutego za potwierdzeniem odbioru.

Czy w związku z tym podatek należny możemy pomniejszyć dopiero po otrzymaniu potwierdzenia odbioru podpisanego przez kontrahenta?

Jak prawidłowo należy postąpić w tej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX