Jak rozliczyć świadczenia wypłacone po śmierci pracownika?
PYTANIE
W firmie zmarło dwóch pracowników. Pierwszy nie posiadał rodziny, która byłaby uprawniona do renty rodzinnej po zmarłym - nie miał żony, dzieci, jego rodzice już nie żyli. W testamencie wskazał jednak osobę, która w razie jego śmierci miałaby po nim dziedziczyć (osoba niespokrewniona).
Drugi zmarły pracownik posiadał żonę i dzieci uczące się w wieku 23 i 19 lat, uprawnione do renty rodzinnej po nim.
Jak w obu przypadkach powinien zachować się pracodawca?
Komu i w jakim terminie należy w tych sytuacjach wypłacić odprawę pośmiertną, a komu wynagrodzenie za pracę zmarłych, wraz z ekwiwalentami za niewykorzystane urlopy?
Czy od wypłaconych świadczeń należy pobrać zaliczki podatku dochodowego, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?
Czy wypłacone świadczenia należy wykazać w PIT-11 lub innym dokumencie informacyjnym dla urzędu skarbowego?
Kogo powinno się wskazać w PIT-11 lub innym dokumencie informacyjnym dla urzędu skarbowego - zmarłego pracownika czy osoby które otrzymały wynagrodzenia po zmarłym pracowniku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX