Jak rachunkowo należy rozliczyć cash contribution w księgach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 8 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w umowie najmu biura ma zapis o przyznaniu kwoty cash contribution np. 6000 PLN. Jeżeli spółka poniesie nakłady na biuro to otrzyma równowartość, a resztę niewykorzystanej kwoty cash contrubution otrzyma w postaci redukcji czynszu o 50% począwszy od września 2023 r. Spółka nie poniosła nakładów zatem całość kwoty cash contribution = 6000 PLN wykorzysta na rabat do czynszu.

Czy skoro umowa obowiązuje od roku 2022 i ma trwać 60 miesięcy to czy należy wykorzystywane cash contribution rozliczyć na pełne 60 miesięcy?

Czy skoro niższy czynsz może być naliczany dopiero od września 2023 r. to wówczas należy kwotę cash contribution rozliczać na ilość miesięcy począwszy od września 2023 r. aż do 60go miesiąca trwania umowy?

Innymi słowy w roku 2022 nie byłoby odzwierciedlenia cash contribution w księgach. Ale jeżeli 6000 PLN podzielimy na 60 miesięcy to cash contribution miałoby odzwierciedlenie już od początku trwania umowy tj. w roku 2022 pomimo tego, że faktyczne rabatowanie rozpocznie się od września 2023 r.

Jak rachunkowo należy rozliczyć tak opisane cash contribution w księgach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX