Jak prowadzić postępowanie w zakresie z wniosku o wydanie zaświadczenia o pomocy de minimis dla zakładu pracy chronionej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 20 września 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

ZPCHR składa do Urzędu wniosek o wydanie zaświadczenia de minimis potwierdzającego udzielenia mu pomocy, w związku z wydatkami poniesionymi z funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Zgodnie z zapisem § 8 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych "1)zwolnienia, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o rehabilitacji w związku z art. 7 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, art. 12 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym i art. 7 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym, art. 31 ust. 1 pkt 1 lit. b i pkt 2 ustawy o rehabilitacji, mogą być przeznaczone na pokrycie tych wydatków w wysokości nieprzekraczającej 81% wartości tych zwolnień". Mając na uwadze limit 200.000 euro, który jest sumowany z 3ech ostatnich lat podatkowych z każdej udzielonej pomocy de minimis, proszę o wyjaśnienie:

Czy limit 81% dotyczy wszystkich (tj. sumy) zwolnień z podatku ze wszystkich organów podatkowych łącznie? Czy dla każdego Organu podatkowego oddzielnie? Np. gdy podatnik ubiega się o takie zaświadczenie jednocześnie w Urzędzie Miasta i Urzędzie Gminy. Czy podatnik jest zobowiązany informować Organ podatkowy o składaniu wniosków jednocześnie w kilku Urzędach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX